6th Gen Subaru Impreza Forum banner

Olieverversing voor- en achterdifferentieel.

417 views 13 replies 5 participants last post by  cbidwell91  
#1 ·
Hé, heeft er hier al iemand zelf de differentieelolie voor en achter vervangen? Ik denk erover om het bij de Subaru te doen en vraag me af hoe het voor jullie ging - was het vrij eenvoudig, of waren er lastige onderdelen waar ik op moet letten?

#2 ·
Ja, het is vrij eenvoudig. Let gewoon op de locaties voor de aftap-, vul- en niveaucontrolepoort van het voordifferentieel.

Let er ook op dat u bij elke vorm van service of vloeistofverversing aan uw voor- en achterdifferentieel van uw CVT altijd eerst de vulpoorten verwijdert, want als u die niet kunt verwijderen, kunt u deze ook niet vullen.

De aftapplug is een 70 torx.

De vulcontrolepoort is een 8 mm Allen-stijl.

De aftap- en niveaucontrolepoort bevinden zich aan de onderkant van het voordifferentieel.

De vulpoort bevindt zich aan de passagierszijde, net boven de as. Het is een 14 mm dopsleutelstijl.

Het achterdifferentieel is 8 mm zeskant voor de aftap en het vullen.

Het voordifferentieel heeft ongeveer 1,5 liter nodig.

Het achterdifferentieel heeft ongeveer 0,8 liter nodig.

Zodra u de voorkant volledig hebt afgetapt, plaatst u de aftapplug. Laat de niveaucontrole eruit en begin met vullen via de vulpoort net boven de as aan de passagierszijde.

Zodra de vloeistof uit de vulcontrolepoort aan de onderkant begint te komen, bent u vol.

Het achterdifferentieel is hetzelfde, vullen via de bovenkant totdat het lichtjes druppelt.

Zorg ervoor dat het voertuig zo waterpas mogelijk staat. Op die manier weet u zeker dat u alles eruit haalt en het niet overvult.

Er zijn specifieke aanhaalmomenten, maar ik heb gewoon de mediaan van 30 ft lb gebruikt.

Ik hoop dat dit helpt.

#3 ·
Ja, het is vrij eenvoudig. Let gewoon op de locaties voor de aftap-, vul- en niveaucontrolepoort van het voordifferentieel.

Wees ook voorzichtig bij het uitvoeren van een servicebeurt of vloeistofverversing van het voor- en achterdifferentieel van uw CVT. Verwijder altijd eerst de vulpoorten, want als u deze niet kunt verwijderen, kunt u deze ook niet vullen.

De aftapplug is een 70 torx

De vulcontrolepoort is een 8 mm Allen-stijl

De aftap- en niveaucontrolepoort bevinden zich aan de onderkant van het voordifferentieel.

De vulpoort bevindt zich aan de passagierszijde, net boven de as. Het is een 14 mm dopsleutel.

Het achterdifferentieel heeft een 8 mm zeskant voor het aftappen en vullen.

Het voordifferentieel heeft ongeveer 1,5 quarts nodig

Het achterdifferentieel heeft ongeveer 0,8 quarts nodig.

Zodra u de voorkant volledig hebt afgetapt, plaatst u de aftapplug. Laat de niveaucontrole eruit en begin met vullen via de vulpoort net boven de as aan de passagierszijde

Zodra de vloeistof uit de niveaucontrolepoort aan de onderkant begint te komen, bent u vol.

Het achterdifferentieel is hetzelfde, vullen via de bovenkant totdat het lichtjes druppelt.

Zorg ervoor dat het voertuig zo horizontaal mogelijk staat. Op die manier weet u zeker dat u alles eruit haalt en het niet overvult.

Er zijn specifieke koppelingsspecificaties, maar ik heb gewoon de mediaan van 30 ft lb gebruikt.

Ik hoop dat dit helpt.
Heb je de OEM Subaru 7590 versnellingsbakolie gebruikt of een ander merk?

#6 ·
Hoe zit het met het cvt-filter? Ik zou ook mijn vloeistoffen doen, maar ik wil ook het cvt-filter laten vervangen.
Ik geloof dat het daadwerkelijke CVT-vloeistoffilter (cartridge-stijl) zich in de transmissiebehuizing bevindt. Het is geen service-item.

Er is daarentegen een zeef die toegankelijk is door de onderste CVT-pan te verwijderen.

Toen ik mijn CVT-vloeistofvervanging deed bij 45.000 mijl, kwam de vloeistof extreem schoon naar buiten en had nog steeds een vleugje teal kleur.

Ik denk dat ik de zeef zal vervangen bij mijn volgende service, die ik zal doen bij 75.000 mijl.

Ik hoop dat het je helpt.

Attachments